I wonder whether there is a way to revise painting in Japan, which has been suspended at "Japanese painting" - dependent and formed upon academic techniques and strictly committing to a hierarchised system.

  How would the path of painting in Japan be connected to the present, if it had flowed, uninterrupted, as it originally should have? I paint in desire to know.

 アカデミックな技量とともに階層化された制度に厳密に従うことで成立し、存続してきた「日本画」によって中断された日本の絵画を、再考できないかと考えています。

 本来、滞りなく流れゆくはずだった日本の絵画の道行きは、現代にどういう風につながるはずだったのか。知りたくて制作を続けています。

四季花鳥図
210331_比良暮雪_750*750
210331_藤袴図_750*750
210331_吉野図_750*750
210331_四季花木図_750*750
菊図
芙蓉図(750*750)
桜図
菊図
菖蒲田図屏風
花卉図
蝶に牡丹
牡丹図
牡丹図
菊
白椿
1/1